סה"כ צפיות בדף

7. אותם רכיבים - סלטים שונים

אמרו לי שלארוחת ערב עושים על-האש. 
כמובן שכשעושים על האש עם אבא-אמא, הם כבר דואגים ל-הכל אבל לי קשה לבוא בידיים ריקות. 
ואז נזכרתי בשני סלטים שונים שיש להם את אותם הרכיבים. 


הראשון - צ'ימיצ'ורי 
(רוטב/משרה ארגנטינאי, משתלב מעולה עם הסטייק - נוזל לי ריר..) 


השני - סלט טורקי ללא בישול 
(יוצא פשוט מדהים, לא יאמינו שהכנתם לבד בבית). 

אני קצצתי הכל במקביל וחילקתי לשתי קערות שונות.  




מצד ימין-צ'ימיצ'ורי / מצד שמאל-סלט טורקי

המצרכים (ל-2 הסלטים)

נתחיל כמובן עם 2 קערות.
את המצרכים הבאים נקצוץ דק, 
2/3 נשים בקערה לצ'ימיצ'ורי  ואת ה- 1/3 הנותר בקערה לסלט טורקי.

2 צרורות פטרוזיליה 
גמבה אדומה גדולה 
3 פלפלים חריפים (מי שלא אוכל חריף יכול פשוט להוסיף גמבה במקום)
בצל רגיל בינוני
8 שיני שום
7-8 בצלים ירוקים ויפים שאותם נפרוס דק 
ונהפוך קערות. מהבצל הירוק נשים 2/3 בסלט טורקי ו- 1/3 בצ'ימיצ'ורי.



5 דקות לפני שהצ'ימיצ'ורי מוכן
 עכשיו ככה:

לצ'ימיצ'ורי נוסיף - 

3/4 כוס שמן (לא זית)
1/4 כוס חומץ רגיל
1/2 כוס חומץ בלסמי (אפשר להמיר בחומץ רגיל למי שלא אוהב)
כף אורגנו (עדיף טרי, עדיין, היבש הרבה יותר זמין לי..)
כפית מלח
כפית פלפל שחור גרוס

אופן ההכנה:
נערבב הכל ביחד, עדיף להשאיר לפחות שעה במקרר כדי שכל הטעמים יתחברו (בהנחה שתצליחו להפסיק לטעום..)


5 דקות לפני שהסלט הטורקי מוכן



לסלט טורקי נוסיף - 

1/4 כוס שמן (לא זית)
1/4 כוס חומץ רגיל
כפית כמון
כפית מלח
1/2 כפית פלפל שחור טחון
200 גרם רסק עגבניות
1/2 כוס מים

אופן ההכנה:
כנ"ל, פה לא חובה שעה, רק כדאי לקרר קצת. 






מסקנות:
-מחיטוט בהמון מתכונים באינטרנט לא שמים בכלל חומץ בלסמי בצ'ימיצ'ורי אבל לדעתי הוא משדרג את הטעם ברמה אחרת לגמרי. 
-ברור שעד שהגענו לארוחה בעלי/אישי/בן זוגי כבר הספיק לפרק חצי חלה (מישהו הרי צריך לטעום). 
-הצ'ימיצ'ורי על הסטייק פשוט חלום. 
-כבר הספקתי להכין "נגלה" שנייה.
-רק אחרי שיבערו לי הידיים מהפלפל חריף אני אזכר שכדאי לחתוך אותו עם כפפת ניילון. קרח, מישהו?  

אז אה.. באים לאיזה סלט או שתכינו וספרו איך יצא? 



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה