סה"כ צפיות בדף

9. צלעות לראש השנה והפתעה..


יש לנו מנהג משפחתי.

בכל חג, דודה (להלן: דודה) מכינה צלעות כבש עם שזיפים.
השנה אמא קפצה על המציאה והוחלט להזמין קייטרינג לראש השנה. אבוי! מה עם הצלעות של דודה?! 


אישי/בנזוגי (להלן: החתיך) התחיל להזיע..






למי שלא מכיר את הנפשות הפועלות, החתיך? אוכל!
ארוחת בוקר,
ביניים,
מנה ראשונה,
ביניים,
עיקרית,
ביניים,
ארוחת ערב,
ביניים,
ארוחה לילית
וכמובן שהוא גם לא מפסיק לנשנש בין הארוחות..


משום כך קניתי צלעות (כדי לפנק אותו על מנת שלא יאכל אותי מהציפייה) והפשלתי שרוולים.  
אמנם דרך ההכנה שלי ושל דודה שונה אך אין חוקים במטבח - התוצאה הסופית יצאה זהה, ולא נשאר כלום!
אני השתמשתי ב-4 צלעות כך שאם תגדילו את הכמות, אל תשכחו להוסיף גם לתיבול. 


מצרכים:

4 צלעות כבש,
בצל גדול קצוץ,
פלפל חריף קצוץ,
2-3 שיני שום כתושות או פרוסות דק,
פפריקה אדומה (מתוקה/חריפה לשיקולכם)
מלח, פלפל,
כמון,
2 כפות דבש/סילאן או ריבה (אני השתמשתי בפובידל-ריבת שזיפים),
2-3 כוסות מים.
שזיפים לפי הטעם (שמתי 6 שזיפים)

הכנה:

מחממים מחבת גדולה וצולים את הצלעות עד לסגירה והשחמה קלה.
(אין צורך לשמן את המחבת כיוון שהצלעות עצמן יפרישו שומן)
מעבירים את הצלעות לתבנית ובינתיים מטגנים את הבצל עם השומן שנשאר במחבת
ברגע שהבצל מעט השחים מוסיפים את הפלפל החריף והתבלינים.



משאירים על אש נמוכה כ- 2 דקות עד לריכוך ומסירים מהאש. 
מערבבים בקערית את הריבה עם 2 כוסות מים ומוסיפים למחבת. 
שופכים הכל על הצלעות בתבנית, מכסים ומכניסים לתנור שחומם מראש ל 200 מעלות.



כעבור שעה, לבדוק, במידה ויש צורך להוסיף נוזלים, ניתן להוסיף עוד מים.
לפזר מלמעלה את השזיפים, לסגור שוב ולהכניס שוב לחצי שעה בערך. 

כעבור חצי שעה, להנמיך לחום של 100 מעלות, להסיר את הכיסוי ולהשאיר בתנור 10-15 דקות נוספות. 

אני הגשתי עם אורז לבן וסלט ירוק, ליקקנו את הצלחות..



אלוהים ישמור, 
השעה 11 בבוקר ונהייתי רעבה אש! 
דודה הבטיחה להפתיע ולהכין צלעות לסוכות, רק שהקטן שלי החליט להפתיע ובמקום סוכות "נחגוג" ברית..

 ה-פ-ת-ע-ה !!


מה שמוביל אותי לפוסט הבא: 
"איך ללדת ילד שלישי, לתכנן ברית ולהישאר שפויה.." 

שבת שלום וחג שמח!


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה